lunes, 14 de septiembre de 2015

ARESTA MALALTS DE ROCA

Con esta, se inicia una serie de entradas sobre nuevos itinerarios abiertos en diferentes lugares y que me han ido llegando estas últimas semanas. Comenzamos con una arista situada en las cercanías del Pedraforca. Enviada por Joan Baraldés. Dades generals. - Via: “ Aresta Malalts de Roca ” 215m V+/Ae ( V+/ Ae obligat) - Oberta: per Joan Baraldés i Antoni Alarcón el juny del 2015 - Zona: Prepirineu. Pedraforca - Orientació: totes - Equipament: Parabolts i ponts de roca - Material necessari: 6 cintes exprés. (Algun friend ens pot ser útil) - Aproximació: Per arribar-hi agafarem la carretera que des de Saldes puja al Refugi Lluis Estasen i un parell de km més amunt prendrem la pista forestal que surt a l'esquerra i que ens porta a l'aparcament del Roget i més amunt, a l'aparcament per anar a Prat de Reo. Nosaltres continuarem encara uns metres més fins aparcar en un gran prat. Allí un filat per les baques ens barra el pas tot i que la pista continua planejant i més tard en baixada uns 300m més. Deixarem el cotxe en el prat i continuarem caminant per la pista que ens porta dins el bosc i que, uns 300m més endavant, es converteix en un corriol que en forta baixada ressegueix la paret, primer per la cara Oest i després per la cara Est fins arribar al inici de l'aresta. Unes fletxes negres a la roca ens senyalaran que cal grimpar per una lleixa (5m) que ens deixarà a l'inici del primer ressalt. Total 12' o 14' - Descens: Un cop escalada tota l'aresta continuarem caminant uns metres més per les roques, que son la continuació de l'aresta, fins que finalment anem a la nostra dreta a trobar el camí d'accés al cotxe. Total 8' o 10' 1a. Tirada. 25 m ( V+), escalada per placa fins arribar al fil de l’aresta a on passarem a l’altra vessant per trobar la R.1 (3 parabolts i 1 pont de roca) 2a. Tirada. 55 m. ( II) Comença amb un tram no massa difícil fins arribar a un tram pla de l’aresta al final del qual farem en un arbre la R.2 ( neta ) 3a. Tirada. 25 m. ( IV+) Comença amb un pas vertical per tot seguit continuar per placa amb vegetació fins el fil de l’aresta a on farem la R.3 en 1 parabolt (3 ponts de roca) 4a. Tirada. 30 m. ( A0 ) Comença amb un pas vertical molt difícil per tot seguit continuar per una aresta molt esmolada que escalarem en baixada (2 parabolts i 1 pont de roca) R.4 en un arbre 5a. Tirada. 30 m. ( IV ) Comença amb un pas vertical per tot seguit continuar per una placa amb vegetació (1 pont de roca) 6a. Tirada. 15 m. ( Ae/V ) Comença amb uns passos desplomats que farem en Ae per tot seguit flanquejar a l’esquerra per continuar per un diedre que haurem d’equipar fins arribar a la R.6 que farem d’un parabolt (3 parabolts) desgrimpada de III 7a. Tirada. 15 m. ( V+/A0 ) Comença amb uns passos fins i verticals per tot seguit continuar per una placa i desgrimpada de IV (1 parabolt) 8a. Tirada. 20 m. ( V+/Ae ) Comença amb uns passos verticals i difícils per tot seguit continuar per una placa fins entrar a la R8. que farem d’un parabolt (2 parabolts)